Känslor inför jul 2016

Är sent ute, väldigt sent då det gäller mig, med allt som har med jul att göra. 

Igår öppnade jag julhäftet och fyllde i. Första gången. Men jag har ändå koll. Bra koll. Har ett välorganiserat fack för jul i min hjärna. 

I år blir det lugnt. Så lugnt det kan bli. Glädje över att vi alla är med än. Alive and kicking. 

Stämning och samvaro är viktigast.

Det utesluter inte dofter, pynt eller klappar. Men det innefattar mer tid att tillsammans med familjen njuta av förberedelser. Sätta sig en helt vanlig kväll och se en julfilm. Äta lite gott. Bara vara.

Lite hets ska jag unna mig. Jag gillar ju det! Men främst ska jag njuta av oss alla efter ett omvälvande, händelserikt år. Och vara tacksam. Tacksam över änglavakt. Tacksam för rutinkontroller. Tacksam över vad vi har – varandra. Då har man allt. 

Om carinaelundstrom

Gift 3-barns mor från södra Finland
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

